طرح ادامه سیاست ریاضت اقتصادی یونان به تصویب رسید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا در حالیكه تظاهرات گسترده مردمی در اطراف پارلمان یونان ادامه دارد و درگیری های شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضین به نظام سرمایه داری و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در جریان است، نمایندگان پارلمان این كشور طرح خواسته شده اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا را مورد تصویب قرار دادند.

قبل از آغاز رای گیری' لوكاس پاپادیموس' نخست وزیر یونان طی سخنانی خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: سرنوشت اقتصادی كشور و ملت بستگی به رای شما دارد.

وی درادامه گفت: در حال حاضر دو راه بیشتر در مقابل روی خود برای انتخاب نداریم ، یا با رای مثبت به طرح پیشنهادی برای نجات اقتصادی كشور و حضور فعال در اتحادیه اروپا و در حوزه یورو یا اینكه رای منفی و ورشكستگی و خروج از حوزه یورو را برگزینیم.

نخست وزیر یونان در ادامه گفت: ملت یونان طی دو سال گذشته بارسنگینی را متحمل شد و اجرای این طرح نیز این بار را برای مدت كوتاهی سنگین تر نیزخواهد كرد ولی درعوض ، آینده اقتصادی كشور به صورت بلند مدت را تامین خواهد نمود و به همین دلیل هم از نمایندگان پارلمان می خواهیم كه این طرح را با رای مثبت خود مورد تصویب قرار دهند تا راه بازسازی و توسعه اقتصادی كشور فراهم آید.

پس از بحث و بررسی تند در پارلمان این كشور از مجموعه 278 نماینده حاضر، نمایندگان به این طرح 199 رای مثبت و 74 رای منفی دادند.

براساس این طرح كه هم اكنون به قانون تبدیل شده است، دولت یونان مواظف می شود تعداد 150 هزار نفر ازنیروی انسانی ادارات دولتی و بخش خصوصی را اخراج، حقوق كاركنان دولتی و بخش خصوصی را 22 درصد و حقوق بازنشستگی را كاهش دهد، بیش از 40 سازمان و ارگان دولتی را منحل و یا ادغام نماید و تعدادی از شركت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار كند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مردم یونان از اوایل ساعات یكشنبه شب به یك تظاهرات گسترده برعلیه نظام سرمایه داری و سیاست ریاضت اقتصادی دولت دست زدند كه با عكس العمل شدید نیروهای امنیتی روبرو شد به گونه ای كه آتن پایتخت یونان به میدان نبرد مبدل و مملو از آتش و دود شده است.

براثر درگیریها كه همچنان در مركز شهر آتن ادامه دارد، بیش از 70 معترض وحدود 40 نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

بر اثر حملات نیروهای امنیتی و نقابداران تاكنون بیش از 40 بانك، سالن سینما، مغازه، كیوسك، مراكز تجاری دیگر و یك ایستگاه پلیس در مركز شهر آتن در آتش می سوزند و به علت حجم گاز اشك آور استفاده شده توسط نیروهای امنیتی، نیروهای آتشنشانی و امدادگر قادر به رفتن به محل هایی كه نیاز به كمك دارند، نمی باشند.

در این تظاهرات گسترده كه اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، معترضان ابتدا در میادین اصلی شهر آتن تجمع و سپس به سوی پارلمان یونان راهپیمایی كردند كه با عكس العمل شدید و تهاجم افراد ناشناس نقابدار روبرو شدند.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس شهر آتن برای متفرق كردن معترضان خشمگین به صورت گسترده ای از گاز اشك آور و باتوم استفاده كردند كه بر اثر این حملات خشونت آمیز چندین نفر زخمی و تعدادی زیادی تاكنون دستگیر شدند.

احزاب چپ گرا و سندیكاهای یونان حضور نقابدارانی كه به معترضین حمله و زمینه را برای ایجاد درگیری بین نیروهای امنیتی فراهم می كنند را مشكوك و احتمال می دهند كه از قبل برنامه ریزی شده باشد.

یادآوری می شود، هرگاه تظاهرات گسترده پر معنایی در جریان باشد، تعدادی افراد نقابدار در نزدیكی محل های تجمع معترضین از گوشه و كنار ظاهر می شوند كه هم به نیروهای امنیتی و هم به معترضین با سنگ و چوب و بمب دست ساز حمله می كنند و طی یك دهه كه ازبروز چنین حملات و شرایطی می گذرد، حتی یك نفر از افراد نقابدار دستگیر و بازداشت نشده است.

تا لحظه ارسال این گزارش درگیریها در مركز شهر آتن پایتخت یونان همچنان ادامه دارد و معترضین با نیروهای امنیتی درگیری می باشند.

رسانه های خبری یونان گزارش دادند كه تظاهرات گسترده ای نیز در دیگر شهرهای یونان در تمام طول شب جریان داشت و درگیریهای شدیدی نیز بین نیروهای امنیتی و معترضین در اكثر شهرهای یونان رخ داد و تعداد زیادی نیز زخمی و دستگیر شده اند.

**2170** 1574





:: برچسب‌ها: آلمان , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: